Algemene voorwaarden

 

Factuurvoorwaarden

  1. Onze facturen zijn betaalbaar contant of per overschrijving binnen de veertien dagen na factuurdatum.
    Per overschrijving of te 8930 Rekkem Dronckaertstraat 88 , zonder korting behoudens andersluidende overeenkomst bij bestelling.
  2. Bij niet-betaling op de vervaldag is van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een intrest verschuldigd aan 1% per maand.
  3. Daarenboven zal bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van de schuld op de vervaldag van rechtswege en zonder ingebrekestelling een forfaitaire vergoeding verschuldigd zijn van 10% op het factuurbedrag, met een minimum van 50 EUR per factuur.
    Bij niet naleving van één van de verplichtingen door de verkoper/dienstverlener, is deze schadevergoeding t.o.v. de klant op dezelfde wijze verschuldigd.
  4. Elk bezwaar moet geschieden binnen de acht dagen na levering of  factuurdatum.
    Het dient te gebeuren per aangetekende brief en moet gemotiveerd zijn.
    Bij gebrek aan bezwaar binnen de gestelde termijn wordt de factuur geacht te zijn aanvaard.
  5. Voor alle geschillen zijn enkel de rechtbanken van het arrondissement van Kortrijk bevoegd.

 

Voorwaarden en nuttige wenken tijdens de werken 

1. Verhuizen is een job die kennis vereist, laat de mannen hun werk doen, ze hebben ervaring.

2. Zorg ervoor dat de toegang tijdens de werken permanent mogelijk is.

3. Huisdieren en kinderen zijn tijdens de werken best niet in de buurt.  Woon je er niet, blijf dan ook zoveel mogelijk uit de buurt tijdens de werken, dat zorgt ervoor dat er vlot kan doorgewerkt worden en beperkt de risico's op ongevallen tot een minimum.
4. Wordt er schade veroorzaakt dan zijn we daarvoor verzekerd. Inzage polis op aanvraag mogelijk.

5. Schade aan onze materialen of persoonlijke letsels, toegebracht door huisdieren, kinderen of gevaarlijk gedrag door de bewoners vallen onder de last van de opdrachtgever. Alle geschillen hieromtrent vallen onder de bevoegdheid van de rechtbanken van het arrondissement Kortrijk.

6. Na het afsluiten van een overeenkomst wordt de overeengekomen inboedel eigendom van Oezn Hangaar en kunnen er zonder toestemming geen goederen meer weggenomen worden.

7. Na het afsluiten van een overeenkomst kan er zonder toestemming geen afval of goederen bijgeplaatst worden en of in door ons geplaatste containers worden gegooid. Dit op straffe van boete, via de wet op sluikstorten.

 

Aanvaarding van overeenkomsten houdt steeds de aanvaarding van onze algemene voorwaarden in!

 

Algemene Voorwaarden voor de Ophaling van Grof Huisvuil

Artikel 1: Definities
1.1.
Grof huisvuil: Afval dat niet geschikt is om via reguliere afvalzakken, containers of de GFT-ophaling te worden verwerkt. Voorbeelden zijn meubels, matrassen, tapijten, en elektrische apparaten, oud ijzer enz...
1.2.
Klant: De natuurlijke persoon of rechtspersoon die een ophaling van grof huisvuil aanvraagt.
1.3.
Dienstverlener: “Oezn hangaar” bedrijf dat verantwoordelijk is voor de ophaling van grof huisvuil op afspraak.

Artikel 2: Toepasselijkheid
2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke aanvraag, afspraak en ophaling van grof huisvuil door de dienstverlener.
2.2. Door een ophaling aan te vragen, verklaart de klant zich akkoord met deze voorwaarden.

Artikel 3: Aanmelding en Betaling
3.1. De klant dient een ophaling aan te vragen via opgegeven kanalen ( telefonisch of via mail ).
3.2. De klant dient vooraf de kosten van het abbonnement zoals vermeld op de website of in de communicatie te hebben voldaan. Kosten voor verwerking en gewichtstoeslag worden per factuur nagestuurd; Bij openstaande facturen worden geen opdrachten aanvaard.
Tarieven voor gewichtstoeslag: Zelfde tarieven geldig als bij de lokale recyclageparken Mirom.
Bij gemengd afval wordt een sorteringstoeslag van 10€ aangerekend.
3.3. De ophaling vindt plaats op de afgesproken datum en tijd. (Enkel op dins- en donderdag voormiddag)

Artikel 4: Acceptatiecriteria
4.1. Enkel afval dat als grof huisvuil wordt erkend, komt in aanmerking voor ophaling. Gevaarlijk afval, bouwafval, autobanden worden niet geaccepteerd. ( kan via aparte offerte)
4.2. Alle items dienen op de afgesproken plaats (bijvoorbeeld voor de woning) en op een toegankelijke wijze te worden aangeboden.
4.3. Elk stuk mag niet zwaarder zijn dan 50 kg, tenzij anders overeengekomen.

Artikel 5: Verantwoordelijkheden van de Klant
5.1. De klant zorgt ervoor dat het aangeboden afval voldoet aan de acceptatiecriteria.
5.2. De klant is verantwoordelijk voor het tijdig en correct aanbieden van het grof huisvuil.
5.3. Bij het niet naleven van de regels kan de dienstverlener weigeren het afval mee te nemen, zonder recht op terugbetaling.

Artikel 6: Verantwoordelijkheden van de Dienstverlener
6.1. De dienstverlener voert de ophaling uit op de overeengekomen datum en binnen de vastgestelde tijdsperiode, behoudens onvoorziene omstandigheden.
6.2. De dienstverlener behoudt zich het recht voor om afval dat niet voldoet aan de criteria te weigeren.
6.3. De dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door het aanbieden van afval op ontoereikende wijze.

Artikel 7: Annulering of Wijziging
7.1. Annulering of wijziging van een aanvraag moet minimaal 48 uur vóór de geplande ophaling worden doorgegeven.
7.2. Bij laattijdige annulering behoudt de dienstverlener zich het recht voor om een vergoeding in rekening te brengen.

Artikel 8: Privacy
8.1. Persoonsgegevens die door de klant worden verstrekt, worden uitsluitend gebruikt voor het verwerken van de aanvraag en uitvoering van de dienst, in overeenstemming met de geldende privacywetgeving.

Artikel 9: Geschillen
9.1. Op deze algemene voorwaarden is het Belgisch recht van toepassing.
9.2. Geschillen die voortvloeien uit deze overeenkomst worden bij voorkeur in der minne geregeld. Indien geen overeenstemming wordt bereikt, zijn de rechtbanken van de woonplaats van de klant bevoegd.

Artikel 10: Overige Bepalingen
10.1. De dienstverlener behoudt zich het recht voor deze voorwaarden op elk moment te wijzigen.
10.2. De meest actuele versie van de algemene voorwaarden is beschikbaar op de website van de dienstverlener.